Droga Pobiedziska – Iwno przebudowana za 30 mln zł
Niemal 7-kilometrowy odcinek drogi Pobiedziska – Iwno zyskał zupełnie nową jakość! Jego przebudowa trwała kilka lat i kosztowała ponad 30 mln zł.
Czytaj więcej Warning: Undefined variable $ub in /home/sigmeo/domains/zdp.poznan.pl/public_html/wp-content/themes/zdp/functions.php on line 366
Warning: Undefined variable $ub in /home/sigmeo/domains/zdp.poznan.pl/public_html/wp-content/themes/zdp/functions.php on line 378
Niemal 7-kilometrowy odcinek drogi Pobiedziska – Iwno zyskał zupełnie nową jakość! Jego przebudowa trwała kilka lat i kosztowała ponad 30 mln zł. To jedna z największych inwestycji drogowych zrealizowanych dotychczas przez powiat poznański.
Przebudowa została podzielona na etapy. Ostatni, który rozpoczął się na początku tego roku, obejmował prace od Kapalicy do Pobiedzisk (1,6 km). Wcześniej, w latach 2018-19 powstała ścieżka rowerowa na odcinku od Kociałkowej Górki do Pobiedzisk (5,1 km), w latach 2019-20 przebudowano drogę od kanału w lesie do węzła Iwno na S5 i wybudowano ścieżkę rowerową od Kociałkowej Górki do węzła Iwno (3,2 km). W latach 2020-21 przebudowana została droga od kanału w lesie do Kapalicy (1,1 km).
– Na każdy z kolejnych odcinków staraliśmy się otrzymać dofinansowanie – mówi Jan Grabkowski, starosta poznański. – Cała droga została przebudowa ze wsparciem WRPO 14+, Funduszu Dróg Samorządowych oraz funduszu przeciwdziałania skutkom pandemii. Przed rozpoczęciem prac trasa była w bardzo złym stanie technicznym: wąska, dziurawa, bez chodników i ścieżek rowerowych, z kiepskim odwodnieniem. Teraz to zupełnie nowa jakość!
I, jak się okazuje, jedna z największych pod względem zakresu robót na przebudowanych „powiatówkach” w minionych latach.
– Droga na całym odcinku została poszerzona, powstały chodniki i ścieżki rowerowe, kanalizacja deszczowa w terenie zabudowanym i rowy odwadniające poza nim – opowiada Marek Borowczak, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu. – Nowa konstrukcja jezdni i nawierzchnia sprawiły, że jeździ się teraz dużo wygodniej i bezpieczniej.
O skali inwestycji najlepiej świadczą liczby.
– Wywieźliśmy i przywieźliśmy łącznie 175 tys. ton ziemi i piasku, wbudowaliśmy 24 tys. ton masy mineralno-bitumicznej, zbudowaliśmy gabiony o długości 430 m, zużyliśmy 1800 ton materiału skalnego – wylicza Marek Begier, prezes firmy TRANS-BRUK Marek Begier, wykonawca wszystkich czterech etapów przebudowy.
Droga jest wygodna i bezpieczna dla wszystkich użytkowników. Ruch rowerowy został odseparowany od jezdni, a piesi zyskali chodniki i bezpieczne przejścia. Koszt wszystkich etapów przebudowy łącznie to około 32 mln zł.
Realizując obowiązek informacyjny na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO pragniemy Państwa poinformować o zasadach na jakich odbywa się przetwarzanie danych osobowych oraz przysługujących Państwu prawach w tym zakresie:
Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu, ul. Zielona 8, 61 -851 Poznań, e-mail: kancelaria@zdp.powiat.poznan.pl, nr tel. 61 859 34 30, nr fax: 61 859 34 29, strona www: www.zdp.poznan.pl (Administrator).