Oznacza to, że mimo fizycznego zakończenia robót w przypadku niektórych zadań drogowych oraz ich częściowego odbioru, rozliczenie końcowe inwestycji będzie kontynuowane w 2017 roku. Dotyczy to zarówno prac drogowych jak i projektowych. Dzięki decyzji radnych, którzy umożliwili ustalenie tzw. wydatków niewygasających mamy czas na szczegółową analizę dokumentów oraz dokonanie odbiorów robót, po wcześniejszej weryfikacji ich w terenie. Z roku na rok liczba zadań jaką realizuje tut. Zarząd zdecydowanie wzrasta, a co za tym idzie wydłuża się okres w ciągu roku, w którym ogłaszamy kolejne postępowania przetargowe. Ponadto, sprzyjające warunki pogodowe pozwoliły w tym roku na wykonywanie prac jeszcze w listopadzie, a nawet w grudniu. Jednocześnie też zlecamy opracowania dokumentacji dla nowych zadań, które ze względu na uzyskanie szeregu opinii i zezwoleń mają przedłużany termin ich zakończenia. To wszystko sprawia, że o ile udało się wykonać część zadań projektowych oraz robót drogowych w terenie, to ich rozliczenie i dokonanie odbiorów technicznych zostanie przeniesione na rok następny.
Wśród zadań, które uwzględniono w wykazie wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2016 znalazły się m.in.:
Zgodnie z uchwałą Rady Powiatu termin ostatecznego zakończenia zadań mija 30 czerwca 2017 roku.
Dzięki decyzji radnych powiatowych na minionej sesji podjęta została Uchwała nr XXIV/328/V/2016, w sprawie ustalenia tzw. wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2016 oraz ustalenia ostatecznego terminu ich wydatkowania. Uchwała uwzględnia również zadania realizowane przez tut. Zarząd.
Oznacza to, że mimo fizycznego zakończenia robót w przypadku niektórych zadań drogowych oraz ich częściowego odbioru, rozliczenie końcowe inwestycji będzie kontynuowane w 2017 roku. Dotyczy to zarówno prac drogowych jak i projektowych. Dzięki decyzji radnych, którzy umożliwili ustalenie tzw. wydatków niewygasających mamy czas na szczegółową analizę dokumentów oraz dokonanie odbiorów robót, po wcześniejszej weryfikacji ich w terenie. Z roku na rok liczba zadań jaką realizuje tut. Zarząd zdecydowanie wzrasta, a co za tym idzie wydłuża się okres w ciągu roku, w którym ogłaszamy kolejne postępowania przetargowe. Ponadto, sprzyjające warunki pogodowe pozwoliły w tym roku na wykonywanie prac jeszcze w listopadzie, a nawet w grudniu. Jednocześnie też zlecamy opracowania dokumentacji dla nowych zadań, które ze względu na uzyskanie szeregu opinii i zezwoleń mają przedłużany termin ich zakończenia. To wszystko sprawia, że o ile udało się wykonać część zadań projektowych oraz robót drogowych w terenie, to ich rozliczenie i dokonanie odbiorów technicznych zostanie przeniesione na rok następny.
Wśród zadań, które uwzględniono w wykazie wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2016 znalazły się m.in.:
- Przebudowa drogi 2407P (ul. Swarzędzka na odc. od ul. Katarzyńskiej do placu Gruszczyńskiego) w m. Gruszczyn, (gm. Swarzędz).
- Przebudowa drogi 2411P Kostrzyn-Środa, w m. Ługowiny, (gm. Kostrzyn).
- Przebudowa drogi 2472P Radzewo-Konarskie (gm. Kórnik).
- Przebudowa drogi 2400P Napachanie-Złotkowo na odc. Rokietnica-Sobota, (gm. Rokietnica).
- Przebudowa drogi 2413P Skrzynki-Dopiewo w m. Podłoziny (gm. Dopiewo).
- Przebudowa drogi 2500P Niepruszewo-Tomiczki na odc. ul. Starowiejskiej w Niepruszewie do wiaduktu z autostradą A2.
- Przebudowa drogi 2471P Czmoń-Radzewo (gm. Kórnik).
Zgodnie z uchwałą Rady Powiatu termin ostatecznego zakończenia zadań mija 30 czerwca 2017 roku.
Data wytworzenia informacji: 29.12.2016 08:08