To najdroższa i największa inwestycja w historii powiatu poznańskiego! Jednocześnie jest to też inwestycja z największym dofinansowaniem unijnym.
To najdroższa i największa inwestycja w historii powiatu poznańskiego! Jednocześnie jest to też inwestycja z największym dofinansowaniem unijnym. Umowa na przebudowę drogi 2410P z Kleszczewa do Zalasewa została właśnie podpisana.
Umowę podpisali w poniedziałek Marek Borowczak, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu oraz przedstawiciele wykonawcy – Robert Foszcz i Tomasz Kuc z firmy EUROVIA POLSKA.
To niezwykle ważna droga powiatowa. Przede wszystkim dlatego, że obsługuje komunikacyjnie prężnie rozwijającą się strefę przemysłową w Swarzędzu. Łączy też trzy gminy z trasą S5 – Swarzędz, Kleszczewo i Kostrzyn.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek od ulicy Olszynowej w Zalasewie, przez Gowarzewo do węzła S5 w Kleszczewie. To 6,8 kilometra drogi, która zostanie poszerzona do siedmiu metrów. Powstaną dwa ronda w Gowarzewie (na skrzyżowaniach ulicy Swarzędzkiej z Siekierecką oraz Tulecką), inne skrzyżowania na trasie zyskają pasy do skrętu w lewo czy azyl dla pieszych. Piesi zyskają szerokie chodniki w terenie zabudowanym (poza nim będą mogli korzystać ze ścieżki rowerowej), rowerzyści – blisko 6-kilometrową ścieżkę rowerową, a pasażerowie komunikacji zbiorowej – 11 nowych zatok autobusowych.
Koszt przebudowy drogi z Kleszczewa do Zalasewa to 24 220 852,45 zł. Aż 16 156 549,80 zł dołoży Unia Europejska w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. To największe w historii dofinansowanie dla inwestycji powiatu poznańskiego.
Umowa została zawarta z terminem realizacji robót budowlanych do 15 sierpnia 2018 roku. Nadzór inwestorski nad projektem prowadzić będzie firma SABRE Tomasz Szabelski.
W ciągu dwóch tygodni wykonawca przedstawi harmonogram prac. W czasie prowadzenia prac ruch pojazdów i pieszych będzie możliwy zgodnie z tymczasowym projektem organizacji ruchu.

***
W czasie budowy użytych zostanie 1500 ciężarówek masy bitumicznej (30 tys. ton!). Na chodnikach ułożonych zostanie 15 tys. metrów kwadratowych kostki brukowej. Ustawionych zostanie 220 słupków do znaków drogowych. Ułożonych też zostanie 8 kilometrów krawężników i oporników betonowych oraz blisko 3 kilometry rur kanalizacji deszczowej.

Data wytworzenia informacji: 25.09.2017 14:48